Tickets


Tickets poppodium NIEUWE NOR - veelgestelde vragen

• Waar kan ik kaarten kopen? >>>
• Welke online betaalwijzen zijn er? >>>
• Welke betaalwijzen zijn er aan de dagkassa? >>>
• Hoe check ik mijn aankopen? >>>
• Ik heb geen e-ticket ontvangen. Wat nu? >>>
• Moet ik mijn e-ticket printen? >>>
• Hoe beheer ik mijn account? >>>
• Mijn aankoop is mislukt. Wat nu? >>>
• Ik ben mijn login vergeten. Wat nu? >>>
• Kan ik ook kaarten reserveren? >>>
• Zijn er nog kaarten voor het concert waar ik heen wil? >>>
• Moet ik servicekosten betalen voor mijn kaartje? >>>
• Een concert is verplaatst, maar ik kan dan niet. Wat nu? >>>
• Een concert is afgelast, krijg ik mijn geld terug? >>>
• Ik heb kaarten, maar ik kan bij nader inzien niet komen. Wat nu? >>>
• Ik ben student en heb gehoord dat jullie korting geven. Klopt dat? >>>
• Welke definitie hanteren jullie voor een student? >>>
• Accepteren jullie de Podium Cadeaukaart? >>>
• Welke algemene (bezoekers)voorwaarden hanteren jullie? >>>

---

Waar kan ik kaarten kopen?

Ben altijd op je hoede als je tikcets koopt; er zijn malafide partijen op de markt die tickets voor te hoge prijzen aanbieden. Zie de campagne Weet Waar Je Koopt! Wij bieden als poppodium NIEUWE NOR de volgende officiële verkoopkanalen: (a) onze website, (b) voorverkoopadressen, (c) dagkassa en (d) via officiële ticketpartners.

(a) website
Vanaf sept. 2010 beschikken we over het ticketsysteem Active Tickets, dat we samen met de Limburgse poppodia en Stichting Popmuziek Limburg hebben aangekocht. Het doel: een uitgebreid netwerk creëren voor ticketverkoop voor popconcerten en festivals in Limburg. We houden de servicekosten zo laag mogelijk en met één inlog kun je tickets kopen voor alle poppodia in Limburg.
Wil je een kaartje voor een concert of dance-avond in poppodium NIEUWE NOR bestellen, hoef je dus niet de deur uit. Voor elk concert en dance-avond is het mogelijk zogenaamde e-tickets per computer te bestellen en op je eigen PC te ontvangen. In de agenda vind je bij elk afzonderlijk concert een ticketlink naar de bestelmodule. De prijs die je als voorverkoopprijs ziet, is ook de prijs die je afrekent. Zodra de betaling via een van de onderstaande betaalmethodes binnen is, krijgt u uw ticket met unieke barcode per e-mail toegezonden. De barcode wordt aan de deur van poppodium NIEUWE NOR gescand; je hoeft dus niet meer langs de kassa.

(b) Voorverkoop-adressen
Koop je toch liever je kaartje bij een fysiek voorverkooppunt, kun je voor kaarten van alle concerten in poppodium NIEUWE NOR én de shows in de LIMBURGzaal/Oefenbunker waarvoor wij kaarten via deze website verkopen, terecht bij:
- Satisfaction Records, Oranje Nassaustraat 29, 6411 LE Heerlen, 045 5715265, 
- Music Machine, Paardestraat 11, 6131HA, Sittard, 046-4523668,
- Sounds, Parade 66, 5911 CE Venlo, 077-3510625.
Ook voor de voorverkoopadressen geldt: de voorverkoopprijs die je ziet is de prijs die je afrekent. 

(c) Dagkassa voorafgaande concerten
De kassa van poppodium NIEUWE NOR is alleen open tijdens concert- en dance-avonden vanaf een uur voor aanvang van het concert. De avondkassa-prijs is in de meeste gevallen hoger als de voorverkoopprijs en we kunnen niet verzekeren dat er aan de avondkassa nog tickets zijn. Bij de avondkassa is het helaas NIET mogelijk om voor alle concerten van concerten die volgen op de huidige datum een ticket tegen voorverkoopprijs te kopen. 

(d) Officiële ticketpartners
Voor bepaalde concerten werken we samen met Ticketmaster (en hun aangesloten verkoopkanalen, zoals o.a. Primera en de winkels van VVV Zuid-Limburg) als officiële ticketpartner van de NIEUWE NOR. De prijs die je bij Ticketmaster betaalt kan verschillen met de prijs die je bij de NIEUWE NOR betaalt. Wij verzekeren je dat kopen via de NIEUWE NOR website altijd het goedkoopste is, maar het kan zijn dat je een bepaalde service die wij niet bieden (annuleringsverzekering of per post verstuurd geprint ticket) op prijs stelt. 
Ook kan het zijn dat er tickets voor concerten in de NIEUWE NOR worden aangeboden via andere partijen als de NIEUWE NOR of Ticketmaster. Dit zijn vaak onze partners binnen Parkstad Popstad, zoals Theater Heerlen, de Oefenbunker of Eternal Rock. Het kan bijvoorbeeld dat een externe partij of een samenwerkingspartner onze zaal heeft gehuurd en zelf zijn/haar kaartverkoop organiseert. Bekijk dan altijd de website van de organisatie voor hun officiële kanalen om er zeker van te zijn dat je niet te veel betaalt.


Welke online betaalwijzen zijn er?
via onze website:
iDeal (internetbankieren, Nederland),
Creditcard (Visa & Mastercard)
Paypal
Mr.Cash/Bancontact (internetbankieren, België)
Giropay (internetbankieren, Duitsland)
Podiumcadeaukaart (alléén online!)

bij onze voorverkoopadressen:
pin & contant

info Ticketmaster
verkoopbeleid

Welke betaalwijzen zijn er aan de dagkassa?
Contant
Pin

Hoe check ik mijn aankopen?
Ga naar onze ticketshop en log rechtsboven in met je gegevens. Klik op je e-mail-adres rechtsboven. Je ziet 'Bekijk hier je bestelhistorie'. Hier staan alle geslaagde aankopen van de ingelogde account. Soms duurt het even voordat je aankoop hier verschijnt. Dat komt door de manier waarop betalingen verwerkt worden.

Ik heb geen e-ticket ontvangen. Wat nu?
Na afronden van de aankoop wordt automatisch een bevestiging per e-mail verstuurd. Let op: log je in met Facebook, komt het e-ticket binnen op het e-mailadres dat is gekoppeld aan je Facebook-account! Het e-ticket komt normaliter binnen enkele minuten aan. Soms komt een e-ticket niet aan door een volle inbox of een spamfilter (Hotmail geeft helaas nog steeds problemen). Wat je daaraan kunt doen, hangt af van je e-mailprogramma. Soms kun je nieuwenor.nl aan de vertrouwde adressen toevoegen, of vind je de e-mail terug in de map met ongewenste berichten.
Als je e-ticket is geblokkeerd of per ongeluk is gewist, kijk dan eerst op je account. Ga naar onze ticketshop en log rechtsboven in met je gegevens. Klik op je e-mail-adres rechtsboven. Dan zie je bij ‘Bekijk hier je bestelhistorie’ of de aankoop op je account is geboekt. Zie je de bestelling niet, neem dan contact met ons op. Meld de foutmelding en het transactienummer, waar mogelijk. Als het concert nog niet is geweest, maar je bestelling wel is gelukt, vind je een hyperlink waarmee je jezelf het e-ticket opnieuw kunt sturen. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op. Aan de kassa kunnen we kaarten ook vinden op transactiecode of naam. Er kan om een identiteitsbewijs gevraagd worden.

Moet ik mijn e-ticket printen?
Ja, op dit moment moet dat nog. Ben je vergeten je ticket te printen? Dan kunnen we het ticket voor je bij de kassa printen, maar dit kan alleen voor de volledig bestelling in één keer, dus niet separate tickets. Hou er rekening mee dat dit extra tijd kost t.o.v. een geprint ticket waarmee je direct naar binnen kunt. We werken eraan om in de nabije toekomst tickets ook van mobiele apparaten te scannen.

Hoe beheer ik mijn account?
Ga naar onze ticketshop en log rechtsboven in met je gegevens. Klik op je e-mail-adres rechtsboven. Daar kun je je wachtwoord of persoonsgegevens wijzigen, je account deactiveren en je geslaagde aankopen inzien. Alleen je naam kun je niet zelf wijzigen. Dat is een veiligheidsmaatregel. Neem contact op als je je naam wilt corrigeren, je account wilt opheffen, of voor overige vragen over je account.

Mijn aankoop is mislukt. Wat nu?
We lossen dit voor je op. Ga eerst ter controle naar onze ticketshop en log rechtsboven in met je gegevens. Klik op je e-mail-adres rechtsboven. Hier zie je bij ‘Bekijk hier je bestelhistorie’ of de aankoop op je account is geboekt. Zie je de bestelling niet, neem dan contact met ons op. Meld de foutmelding, je naam en het transactienummer, waar mogelijk. In zeldzame gevallen gaat de communicatie tussen iDEAL/creditcard en ons ticketsysteem fout. Dan lukt de betaling, maar de kaarten komen niet op je account. Neem in dit geval (zeer uitzonderlijk) contact met ons op en stuur bij voorkeur een printscreen van de betaling mee.

Ik ben mijn login vergeten. Wat nu?
Ben je het wachtwoord vergeten, ga dan naar onze ticketshop en klik rechtsboven op 'login'. Op de volgende pagina zie je helemaal onderin 'Wachtwoord vergeten'. Vul je e-mailadres in en klik op 'Verzenden'. Als er een account met dat adres bestaat, dan wordt er meteen een e-mail met het wachtwoord naar dit adres gestuurd. Heb je een ander probleem, neem dan contact met ons op.

Kan ik ook kaarten reserveren?
Nee, helaas. We hanteren een online ticketsysteem met e-tickets en nemen, zowel telefonisch als per e-mail, geen reserveringen aan. Wel is het mogelijk om via de voorverkoopadressen een hardcopy ticket aan te schaffen. De voorverkooppunten vind je boven aan deze pagina.

Zijn er nog kaarten voor het concert waar ik heen wil?
Wanneer een concert of evenement is uitverkocht, zetten we dit altijd zo snel mogelijk op de site. Dus wanneer er nog niet bij staat dat het uitverkocht is, zijn er nog kaarten te verkrijgen. Is een concert uitverkocht is het óók écht uitverkocht, kun je jezelf eventueel op een wachtlijst plaatsen. 

Moet ik servicekosten betalen voor mijn kaartje?
Als je je ticket via een van de verkoopkanalen van de NIEUWE NOR koopt, zitten de servicekosten in de prijs die we communiceren. Tijdens het bestellen komen er geen extra servicekosten bovenop de ticketprijs. Dit geldt zowel voor online aankopen, voorverkoop via fysieke voorverkoopppunten (Satisfaction, Music Machine en Sounds) als aankopen aan de dagkassa (in onze eigen locatie). Aan de dag/avondkassa is de prijs over het algemeen hoger als via voorverkoop. Koop je een ticket via een ander kanaal, zoals bijv. Ticketmaster worden er mogelijk wel servicekosten gerekend. Bekijk hun verkoopbeleid

Een concert is uitgesteld of verplaatst, maar ik kan dan niet. Wat nu?
We nemen contact met je op per e-mail als een concert wordt uitgesteld / verplaatst. Je hebt sowieso recht op restitutie van het volledige aankoopbedrag als je op de nieuwe datum niet kunt. Stuur dan een e-mail naar info[at]nieuwenor.nl waarin je het transactienummer vermeld; we storten direct het aankoopbedrag terug.  

Een concert is afgelast, krijg ik mijn geld terug?
We nemen contact met je op per e-mail als een concert definitief is afgelast en er geen vervangende datum komt. Je hebt recht op restitutie van het volledige aankoopbedrag. Dit gaat altijd via het kanaal waar je je ticket hebt gekocht. Heb je online je bestelling gedaan via www.nieuwenor.nl, hoef je niks te doen en wordt het aankoopbedrag automatisch teruggestort. Heb je het ticket bij een voorverkoopadres of externe ticketpartner gekocht, krijg je ook op die plek je ticket terug. Zie contactgegevens bovenaan deze pagina.

Ik heb kaarten, maar ik kan bij nader inzien niet komen. Wat nu?
Helaas, vervelend maar in veel gevallen kunnen we kaarten niet terugnemen. Bij verhindering door overmacht (ziekte, ongeval, familieomstandigheden, e.d.) verzoeken wij u contact met ons op te nemen en zoeken we een passende oplossing. Ticketmaster biedt een annuleringsverzekering.

Ik ben student en heb gehoord dat jullie korting geven. Klopt dat?
Ben je student of heb je een CJP-pas, MBO-card, ov-studentenkaart of Cultuurkaart? Dan krijg je korting! Je kunt via internet al een ticket met studentenkorting kopen, maar let op: je moet een geldige schoolpas/CJP-pas/ov-jaarkaart of Cultuurkaart kunnen laten zien met je ticket op de avond van het concert! Verder geldt de regel: één ticket per student(enpas), ook bij online bestellingen.

Welke definitie hanteren jullie voor een student?
Wij maken geen verschil tussen scholier of student. Officieel is een student iemand die een studie volgt aan het hoger onderwijs (universiteit, HBO). Tegenwoordig wordt iemand die een MBO opleiding volgt ook een student genoemd in plaats van de term scholier. Ook Middelbare Scholieren die een Cultuurkaart of Schoolpas kunnen tonen, krijgen in poppodium NIEUWE NOR 'studentenkorting'.

Accepteren jullie de Podium Cadeaukaart?
Ja, poppodium NIEUWE NOR accepteert de Podium Cadeaukaart; momenteel alleen via online verkoop en niet aan de avondkassa.

Welke algemene (bezoekers)voorwaarden hanteren jullie?
Poppodium NIEUWE NOR hanteert de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de Vereniging van Nederlandse Poppodia en Festivals. Deze kun je hier inzien (or here for English version).